Mark Gerritsen

• Afval en milieu
  • Bestuurlijke vernieuwing

Ambtsgebonden nevenfuncties

• Lid algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke regeling Regionale Uitvoerings Dienst (RUD)
  • Lid algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke regeling BsGW
  • Lid algemeen bestuur van de Gemeenschappelijke regeling RD4
  • Afgevaardigde voor de Algemene Vergaderingen van de NV RD4
  • Afgevaardigde voor de Algemene Vergaderingen van de WML
  • Afgevaardigde voor de Algemene vergaderingen van de MTB (financieel)

Overige nevenfunctie

• Senior Consultant bij ORGfit (bezoldigd)

Wethouder Mark Gerritsen over de begroting 2024

De begroting 2024 is vastgesteld. Wethouder Mark Gerritsen licht kort toe wat hij gaat doen en wat inwoners gaan merken.

Duurzame keuzes voor onze toekomst

We zijn blij dat de gemeenteraad unaniem de begroting voor 2024 heeft goedgekeurd. Dit stelt ons in staat om te investeren in onze gemeente. Hierbij zal speciale aandacht zijn voor onderwijshuisvesting en de ontwikkeling van gebieden. Denk aan het stationsgebied in Eijsden, kern Cadier en Keer, en de Poort van het Heuvelland. Daarnaast is het doel van deze begroting de verbetering van onze dienstverlening aan inwoners.

Meer taken voor minder

Helaas maken we ons nog steeds zorgen over onze financiële toekomst. De overheid legt meer taken op ons bord, maar met minder geld. Als er niets verandert, hebben we te weinig geld voor wat we belangrijk vinden. De gemeente staat volgend jaar voor belangrijke keuzes voor een gezonde toekomst. Ik ben blij dat de gemeentelijke lasten voor onze inwoners volgend jaar alleen hoeven te stijgen om de gestegen prijzen (inflatie) te compenseren.

Duurzaamheid meer in beeld

Afgelopen jaar hebben we veel gedaan op het gebied van duurzaamheid. We gaan hiermee ook door in 2024. Ons doel is om volgend jaar meer zichtbaar te zijn. Om inwoners op de hoogte te houden van genomen en toekomstige maatregelen. Plus om hen, waar mogelijk, te wijzen op bestaande (financiële) regelingen.

Meer informatie over de begroting

Wethouder Mark Gerritsen staat naast een elektrische auto met de laadkabel in zijn handen.
Heeft u kunnen vinden wat u zocht?