Melding woon- of leefomgeving doen

Ga terug

Melding openbare ruimte

Is er iets kapot bij u in de buurt? Een lantaarnpaal of een stoeptegel bijvoorbeeld?  Ook als het gaat om rondslingerend afval, vernielingen of ongedierte. Heeft u een klacht dan kunt u hieromtrent op deze pagina een melding maken. Wij zullen er vervolgens voor zorgen dat hier zo snel mogelijk naar gekeken wordt en een oplossing voor komt. Voor meldingen omtrent straatverlichting, zie onderstaande informatie.

Direct regelen

Storing openbare verlichting

Heeft u een storing aan de openbare verlichting gezien, dan kunt u deze rechtstreeks melden aan onze onderhoudsaannemer ‘Ziut’. Dit kan telefonisch via telefoonnummer (088) 9450 850 of via e-mail service.zuid@ziut.nl.

Om de storing in behandeling te kunnen nemen is het belangrijk dat ‘Ziut’ de juiste informatie krijgt. Wij vragen u daarom het lichtmastnummer (dit staat op de lichtmast) door te geven bij de melding. Ook het omschrijven van de locatie zoals de kern, straat en plaats (bijvoorbeeld voor of nabij huisnummer 18) is nodig voor het verhelpen van de storing. Nadat de storing in behandeling is genomen wordt deze uiterlijk binnen 10 werkdagen verholpen. 

Plastic PMD-zakken, gft- en restafval

Gft- en restafval wordt onder contract van Rd4 ingezameld door de firma Van Gansewinkel.

Wanneer u praktische vragen heeft over de inzameling van gft- en restafval zoals: 'Mijn container is kapot' of 'Mijn container is niet geledigd' kunt u rechtstreeks contact opnemen met Van Gansewinkel door te bellen naar 088 700 3703.

Voor alle overige vragen over de inzameling, bijvoorbeeld over de algemene dienstverlening alsmede de inzameling van plastic PMD-zakken, kunt u contact opnemen met het Rd4-servicepunt door te bellen naar 045 543 7100.