Wethouder Jos Custers over de nieuwe gemeentelijke website

Donderdag 11 juli 2019

“We vinden het belangrijk dat inwoners via de website snel zaken kunnen opzoeken en regelen”, vertelt portefeuillehouder Dienstverlening Jos Custers. “Daarom hebben we een aantal veranderingen doorgevoerd op de site. Informatie is makkelijker vindbaar en de lay-out is opgefrist. Zo willen we onze bezoekers nóg beter van dienst zijn.”

Dienstverleningskanaal
“De website is een van onze belangrijkste dienstverleningskanalen. Daarom hebben we een ‘slimme’ zoekfunctie toegevoegd, die uitgebreider zoekt. Deze herkent ook synoniemen. Wanneer een bezoeker bijvoorbeeld identiteitsbewijs intypt, dan weet de zoekfunctie dat de bezoeker naar een reisdocument op zoek is.”

De gebruiker centraal
“Bij het verbeteren van de website hebben we gebruik gemaakt van gegevens over bezoekersaantallen en zoekgedrag. We weten precies naar welke informatie bezoekers op zoek zijn en hier hebben we het ontwerp op aangepast. Zo staan de populairste onderwerpen, zoals openingstijden en de afvalkalender, op een prominente plek op de homepage.”

Aantrekkelijke vormgeving
“Ook het ontwerp van de website is aangepast: we maken meer gebruik van foto’s en de website oogt rustiger. Ook daardoor is informatie makkelijker vindbaar. De komende weken volgen wij het bezoek van de website nauwlettend. Heeft u vragen of opmerkingen over onze nieuwe website, stuur dan een e-mail naar website@eijsden-margraten.nl.”