Digitale dienstverlening: ‘Dichtbij’ en op maat

Maandag 7 februari 2022

Drie vragen aan

Steeds meer mensen maken gebruik van digitale diensten. Ook bij onze gemeente is het gebruik van digitale dienstverlening door burgers de laatste jaren enorm gestegen. Coördinator KlantContactCentrum (KCC) Daniëlle Rutten:

Waarom digitaal?

“Wij willen resultaat gericht werken en maatwerk leveren aan onze inwoners. Bijvoorbeeld het digitaal aangeven van een verhuizing. U kunt uw aanvraag of aangifte makkelijk doen 24/7 wanneer en waar u maar wilt. We zien onze digitale aanvragen en aangiftes dan ook elk jaar stijgen." 

Wat kan ik digitaal aanvragen?

“Om het u makkelijker te maken kunt u digitaal o.a. een aangifte geboorte, huwelijk en overlijden doen. Een uittreksel burgerlijke stand of Basis registratie personen, een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanvragen en een adreswijziging doorgeven.”

En wat als het niet lukt ?

“Er zijn mensen die nog niet kunnen of niet willen gebruik maken van onze digitale diensten. U maakt dan gewoon een afspraak met het KCC via telefoon 043 458 8488. Onze medewerkers helpen u graag. Ons streven is ‘dichtbij’ en 'op maat'.”