Koninklijke onderscheidingen bij harmonie Berggalm Noorbeek

Tijdens het jubileumfeest ter ere van het 50-jarig jubileum van de drumband en het 90-jarig jubileum van Harmonie Berggalm, hebben de heren Jef Jahae en Jean Heijnen een Koninklijke onderscheiding ontvangen. De uitreiking vond plaats op zondag 19 november 2017 door burgemeester Dieudonné Akkermans. De heren zijn benoemd tot Lid in de Orde van Oranje Nassau.

De heren Jahae en Heijnen hebben gedurende twintig jaar hun vrijwilligerswerkzaamheden voor een groot gedeelte samen uitgevoerd in en voor Noorbeek.

Jef Jahae

Een organisator met passie voor de muziek!
De heer Jahae is al meer dan veertig jaar bestuurslid van Harmonie Berggalm. Als bestuurslid zet hij zich al vele jaren in voor de organisatie en logistiek. Hij heeft al diverse verbouwingen mee begeleidt. Daarnaast zet hij zich in voor het toekomstbeleid van de vereniging en als klankbord voor de instructeur. Hij verricht ook ondersteunende werkzaamheden voor de Limburgse Bond van Tamboerkorpsen. In het verleden was hij verantwoordelijk voor het beheer van de uniformen en haalde hij oud papier op samen met bestuurslid Jean Heijnen.

Jean Heijnen

Een bestuurder en dienstbaar vrijwilliger met passie voor de harmonie!
De heer Heijnen is meer dan twintig jaar bestuurslid van Harmonie Berggalm. Hij is, net als medebestuurder Jef Jahae, verantwoordelijk voor de organisatie en logistiek. Sinds enkele jaren is hij verantwoordelijk voor de inkoop voor het gemeenschapshuis. Daarnaast verricht hij ondersteunende werkzaamheden voor de Limburgse Bond van Tamboerskorpsen, zoals het geven van workshops en organiseren van solistenconcours en festivals. Samen met Jef Jahae was hij ook actief bij de inzameling van het oud papier en heeft hij ook geholpen bij de vele verbouwingen van het gemeenschapshuis.

_DSC0600 kl
Wethouder Jacobs, echtpaar Jahae, burgemeester Akkermans, echtpaar Heijnen en wethouder Bisscheroux
Foto: Sluysmans Fotografie

Gemeentehuis Margraten (Op afspraak)