Evenement organiseren in Eijsden-Margraten?

Vrijdag 26 oktober 2018

Sinds 1 januari 2017 gebruikt de gemeente Eijsden-Margraten de EvenementAssistent voor het aanvragen van een evenementenvergunning dan wel het melden van een evenement in de gemeente. De EvenementAssistent is een webdienst waarbij het aanvraagproces of een melding van een evenement vergaand geautomatiseerd is dus u kunt uw evenement 24/7 melden.


Alle 18 Zuid-Limburgse gemeenten gebruiken dit systeem, waardoor er eenduidig gewerkt wordt op het gebied van evenementen. Niet alleen de gemeenten maken gebruik van de EvenementAssistent maar ook de politie, brandweer en GHOR (ambulance) maken gebruik van deze applicatie. De hulpdiensten kunnen dan rekening houden met een evenement als zich hier of in de omgeving van het evenement een calamiteit voordoet. Denk aan de aanrijroutes om te geraken bij de gemelde calamiteit, welke inzet nodig is, wat ze kunnen verwachten om zo snel en goed mogelijk de gevraagde hulp te bieden.


In 2017 zijn 160 aanvragen en in 2018 zijn 195 aanvragen via de EvenementAssistent ingediend. Toch blijkt dat  er ook evenementen o.a. buurt/straatfeestjes worden georganiseerd die niet aangevraagd dan wel gemeld worden via de EvenementAssistent en dus ook niet bekend zijn bij de gemeente, politie brandweer en GHOR.
Wij vagen u ieder evenement, hoe kleinschalig dan ook, te melden in de EvenementAssistent. U vindt deze op onze website: www.eijsden-margraten.nl/inwoners/vergunningen-en-meldingen/evenementenvergunning.nl

“Ieder seconde telt, zorg ervoor dat je je evenement meldt” 
 

Gemeentehuis Margraten (Op afspraak)

  • Amerikaplein 1, 6269 DA Margraten
  • Vanmiddag: 17.00 - 19.00 uur
  • Morgen: 9.00 - 12.00 uur

Servicepunt Eijsden (Op afspraak)

Receptie KCC Margraten