Communicatie
Op deze pagina vindt u meer informatie over onze communicatie met u zoals veilig mailverkeer.
Uw berichten overzichtelijk in een berichtenbox via jeleefomgeving.nlWij verwerken uw aanvraag via de portal jeleefomgeving.nl. In jeleefomgeving.nl heeft u alles rond uw vergunningaanvraag overzichtelijk bij elkaar in een berichtenbox. Berichten van de gemeente en berichten en documenten die u zelf aan de gemeente heeft gestuurd. Zo ontstaat er een overzichtelijk digitaal dossier van uw aanvraag.
Wat is jeleefomgeving.nl?
Doet u een aanvraag of melding? Gemeente Eijsden-Margraten maakt gebruik van jeleefomgeving.nl. Via deze portal communiceert de gemeente met u via een veilige, digitale omgeving. Alle berichten over uw melding of aanvraag kunnen we zo op een veilige, centrale manier verzamelen en versturen.
Hoe werkt het?
Verwacht u een bericht over een aanvraag of melding? Bijvoorbeeld over een vergunning? U krijgt een e-mail van noreply@jeleefomgeving.nl als er een nieuw bericht voor u klaarstaat in de berichtenbox van jeleefomgeving.nl.
Hoe opent u het bericht?
- Klik op de button in de e-mail.
- U ziet een pagina waar u een code moet invullen.
- U krijgt een e-mail met een code. Vul deze code in op jeleefomgeving.nl.
U bent ingelogd. U kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.
Wilt u op een ander moment uw berichten lezen of reageren? Dat werkt zo:
Ga naar jeleefomgeving.nl
- Vul uw e-mailadres in.
- U krijgt een e-mail met een code. Vul deze code in op jeleefomgeving.nl.
- U bent ingelogd. U kunt uw berichten lezen en een antwoord sturen.
Heeft u vragen?
Heeft u een vraag over jeleefomgeving.nl? Bel dan tijdens de openingstijden met de gemeente Eijsden-Margraten via 043 458 8488, of stuur een e-mail naar: info@eijsden-margraten.nl.
Zoekt u een bekendmaking of de documenten die zijn gepubliceerd bij een bekendmaking? Op onze website vindt u een overzicht van de bekendmakingen gemeente Eijsden-Margraten.
Zivver een beveiligd mailsysteem voor het delen van vertrouwelijke informatie. U kunt zelf ook berichten sturen naar de gemeente met Zivver. Zivver-berichten zijn versleuteld. Dat betekent dat alleen u en de gemeente ze kunnen lezen. Uw vertrouwelijke informatie is dus veilig.
Waarom Zivver?
Gegevens over uw gezondheid of over uw financiële situatie zijn voorbeelden van privacygevoelige en/of vertrouwelijke informatie. Of unieke identificatienummers, zoals een burgerservicenummer.
Hoe moet ik een bericht via Zivver openen?
U heeft geen account nodig om berichten die via Zivver verstuurd zijn te openen of te beantwoorden.
Heeft u een mail ontvangen van de gemeente via Zivver? Klik in de mail op de knop ‘Open bericht’. U wordt automatisch doorgestuurd naar de beveiligde webpagina van Zivver. Uw bericht kan daar op verschillende manieren beveiligd zijn: versleuteld met een sms-code, toegangscode of verificatiemail. Dat is voor extra beveiliging en zorgt ervoor dat alleen u het bericht kunt openen.
Heeft u een bericht met een toegangscode ontvangen?
U kreeg deze code via de post, telefonisch, persoonlijk of in een aparte e-mail. Klik op 'Open bericht' in de e-mail en voer de toegangscode in om het te lezen. Geen toegangscode ontvangen of werkt de code niet? Neem dan contact op met de afzender van het bericht.
Verificatiemail
Een e-mail kan beveiligd zijn met een verificatiemail. Klik op 'Vraag code aan' en gebruik de eenmalige code uit de nieuwe e-mail om het bericht te openen.
Een bericht beantwoorden via Zivver?
Op een beveiligde webpagina van Zivver leest u het bericht dat u heeft ontvangen. Op die webpagina kunt u ook reageren op het bericht:
- Klik op de knop ‘Beantwoorden’
- Typ in het antwoordveld uw reactie
- Wilt u een bijlage toevoegen? Klik op het paperclip-icoontje
- Klik op ‘Versturen’ om het bericht te verzenden.
Enkele betrokken inwoners denken mee over de manier waarop de gemeente met haar inwoners communiceert. Deze groep kijkt vooral mee naar de communicatie van de gemeente zoals de website en weekblad 'De Etalage'.
Heldere communicatie
De Klankbordgroep Communicatie bestaat uit inwoners uit verschillende kernen. Zij voelen zich betrokken bij wat onze gemeente doet. Zij willen een maatschappelijke bijdrage leveren en/of hebben vanuit hun werk ervaring met communicatie. Zij vinden het belangrijk dat de gemeente op alle fronten helder, begrijpelijk en doelmatig communiceert. Dit moet gebeuren op een laagdrempelige manier. Iedereen, ook laaggeletterden en mensen met weinig digitale vaardigheid, moeten we goed informeren. Heldere communicatie is dé basis voor een goed functionerende overheid. En geeft meer vertrouwen bij inwoners en ondernemers.
Heeft u een vraag of opmerking over de communicatie van en door onze gemeente?
Heeft u een vraag of een opmerking over de communicatie van de gemeente Eijsden-Margraten? Vindt u dat sommige informatie niet goed te vinden is? Hebt u voorstellen om de communicatie van de gemeente te verbeteren? Laat het ons weten! Wij bespreken uw vragen en opmerkingen tijdens onze bijeenkomsten.
Bij elke bijeenkomst van de Klankbordgroep Communicatie zijn medewerkers van team Communicatie en vaak ook de wethouder van Communicatie, Dienstverlening en Burgerparticipatie aanwezig. Soms, bij specifiekere onderwerpen, sluit een ambtenaar aan.
Twijfel niet om contact met ons op te nemen. Wij staan voor u klaar
Stuur een mail naar info@eijsden-margraten.nl met als onderwerp Klankbordgroep Communicatie. Kunt u niet mailen? Stuur een briefje naar gemeente Eijsden-Margraten o.v.v. Klankbordgroep Communicatie, Postbus 10, 6269 ZG Margraten. U kunt een brief ook in de brievenbus bij het gemeentehuis in Margraten of het servciepunt in Eijsden posten.
Goed om te weten: de Klankbordgroep houdt zich alleen bezig met de algemene communicatie. Dus niet met persoonlijke vragen van inwoners. Meldingen of klachten kunt u doorgeven via www.fixi.nl. Heeft u geen internet of vindt u digitaal moeilijk? Bel dan met de gemeente via 043 458 8488.