Onze dienstverlening in coronatijd

Laatste update op: 14 juni 2021

We zorgen ervoor dat de dienstverlening burgerzaken door blijft lopen en nemen maatregelen om u en onze medewerkers te beschermen tegen verdere verspreiding van het coronavirus. 

Wilt u een geboorte aangeven, een rijbewijs of paspoort aanvragen of een ander product dan dient u hiervoor een afspraak te maken via onze website of neem telefonisch contact met ons op via 043 458 8488. Ook voor het afhalen van uw documenten dient u een afspraak te maken.

Wij vragen u om niet langer dan 10 minuten voor aanvang van uw afspraak aanwezig te zijn. Bij aankomst in het gemeentehuis of servicepunt vragen wij om uw contactgegevens te registreren voor eventueel bron- en contactonderzoek. Vanaf 1 december 2020 is het dragen van een mondkapje verplicht in alle openbare en overdekte ruimten, waaronder ook het gemeentehuis. Ook met een mondkapje op houdt u 1,5 meter afstand tot anderen. Kijk voor meer informatie over de regels voor het gebruik van mondkapjes op de website van de Rijksoverheid. 

In verband met de coronamaatregelen worden op dit moment enkel gratis huwelijken voltrokken voor inwoners van de gemeente Eijsden-Margraten.

Gemeentehuis
Het gemeentehuis in Margraten is uitsluitend op afspraak geopend. U kunt een afspraak maken op maandag, woensdag, en vrijdag van 09.00 tot 12.00 uur en op dinsdag van 13.30 tot 19.00 uur.

Servicepunt Eijsden 
Ook het Servicepunt Eijsden is uitsluitend op afspraak geopend. U kunt een afspraak maken op woensdag van 14.00 tot 16.00 uur en op donderdag van 14.00 tot 19.00 uur.

Online regelen
Veel producten zoals bijvoorbeeld een uittreksel uit de basis registratie personen (BRP), burgerlijke stand of het doorgeven van een verhuizing kunt u 24/7 digitaal regelen. Klik hier voor het overzicht van alle diensten en producten.