Legalisatie handtekening-garantstelling

Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.

Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. U hebt bijvoorbeeld een gelegaliseerde handtekening nodig als u iemand een volmacht wilt geven. Een bedrijf of organisatie kan ook om een gelegaliseerde handtekening vragen. 

Als u een gast uit het buitenland uitnodigt en u hiervoor garant staat, is legalisatie van uw handtekening op een speciaal formulier nodig. Dit is een andere procedure. Wilt u meer informatie over garant staan voor iemand uit het buitenland, klik dan op deze link.
U kunt het formulier  "Garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking" downloaden via deze link.

De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of formulier. De ambtenaar van de gemeente controleert de handtekening op het document met de handtekening op uw identiteitsbewijs. U krijgt de legalisatie meteen mee.

Legalisatie van een handtekening moet u zelf doen. U kunt dit niet door iemand anders laten doen.

Klik op deze link om een afspraak te maken.

Prijs 2018

€ 7,20 per legalisatie.

Gemeentehuis Margraten (Op afspraak)

  • Amerikaplein 1, 6269 DA Margraten
  • Nu gesloten.
  • Morgen: 9.00 - 12.00 uur

Servicepunt Eijsden (Op afspraak)

Receptie KCC Margraten