Reisdocument (paspoort of identiteitskaart) verloren of gestolen

Bent u uw paspoort of identiteitskaart kwijt? Of is uw paspoort of id-kaart gestolen? Dan moet u dit zo snel mogelijk aan ons doorgeven. Dit is nodig om misbruik ervan te voorkomen. 
Het melden van een vermissing (verloren of gestolen) van een reisdocument is gratis.

Zijn er meerdere reisdocumenten kwijt of gestolen? Geef dan per document een vermissing door.
De vermissing wordt direct in onze systemen verwerkt.

Direct regelen

Regelt u dit liever in het gemeentehuis? Maak dan een afspraak.

Een aanvraag voor een nieuw reisdocument kunt u digitaal regelen via deze link.

Document ongeldig!

Hebt u een paspoort of identiteitskaart als vermist opgegeven? Dan is het paspoort of identiteitskaart niet meer geldig. U moet een nieuw reisdocument aanvragen.
Voor meer informatie klik hier.

Weet u niet zeker of een document vermist is? Zoek dan eerst goed of u het nog kunt vinden. Want zodra u een reisdocument als vermist opgeeft, kunt u het niet meer gebruiken. Ook niet als u het terugvindt.
U bent verplicht een teruggevonden paspoort of identiteitskaart in te leveren bij de gemeente.

Paspoort of identiteitskaart gevonden door iemand anders?

Heeft iemand uw paspoort of identiteitskaart als gevonden voorwerp bij de gemeente ingeleverd? Dan wordt het paspoort of de identiteitskaart vernietigd en krijgt u deze niet terug. Ook als u de vermissing nog niet heeft gemeld bij de gemeente. U moet dan een nieuw paspoort of nieuwe identiteitskaart aanvragen.

Vermissing rijbewijs:

Is uw rijbewijs weg of gestolen? Dan kunt u dit helaas nog niet digitaal aan ons doorgeven. Dit is namelijk wettelijk nog niet toegestaan.
Voor de vermissing van een rijbewijs dient u dus altijd naar de gemeente te komen om hiervan in persoon aangifte te doen.
Meer informatie vindt u hier.
Gelijktijdig kunt u dan een nieuw rijbewijs aanvragen. U hoeft hiervoor niet meer eerst naar de politie.