Bewijs van in leven zijn
Bewijs van in leven zijn aanvragen
Direct regelen met DigiD Afspraak maken aanvragen bewijs van in leven zijnU kunt het bewijs van in leven met een DigiD inlog zelf regelen. Als u geen DigiD inlog heeft dient u een afspraak te maken om dit persoonlijk te regelen.
Een bewijs van in leven zijn is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een inwoner volgens de Basisregistratie Personen (BRP) in leven is. Dit bewijs kan nodig zijn voor een uitkering van een pensioenfonds of een verzekeringsmaatschappij. U kunt een bewijs van in leven zijn gratis bij ons aanvragen als u in de gemeente Eijsden-Margratent woont. Woont u in een andere gemeente, vraag dan daar uw bewijs van in leven zijn aan. Een bewijs van in leven zijn toont aan dat u in leven bent op het moment dat het bewijs wordt afgegeven. Een bewijs van in leven zijn is bedoeld voor gebruik door Nederlandse instanties. Voor buitenlandse instanties hebt u een Attestatie de vita nodig.
- het invulformulier of de brief van uw pensioenfonds
- een geldige legitimatie (rijbewijs, paspoort of identiteitskaart)
- een betaalmiddel. Wij geven de voorkeur aan pinnen
Een bewijs van in leven zijn heeft geen houdbaarheidsdatum. Er staat wel op wanneer het is gemaakt. Meestal mag het bewijs maar drie of zes maanden oud zijn voor de instantie die erom vraagt. Dit kunt u navragen bij de instantie die het van u wil hebben.
Tarief 2024
€ 16,60
Wanneer u een attestatie de vita nodig heeft voor een (buitenlands) pensioenfonds, dan is dit gratis. U dient dan wel de brief van het pensioenfonds dat hierom vraagt mee te nemen of, indien u de aanvraag digitaal doet, te uploaden.
Indien u het bewijs van in leven via DigiD aanvraagt duurt dit maximaal 5 dagen voordat u het thuisgestuurd krijgt.
Indien u aan de gemeentelijke balie aanvraagt krijgt u het document meteen mee.