Digitaal mee kunnen doen met de DigiHulplijn

Maandag 1 februari 2021

“Videobellen met familie, het online volgen van het nieuws of boodschappen bestellen? Het is fijn om digitaal mee te kunnen doen, maar het kan ook lastig zijn. De DigiHulplijn helpt u met uw vragen over uw computer, laptop, smartphone of tablet.” vertelt communicatieadviseur Daniëlle Pluijmen.

Waarom de DigiHulplijn?

“In deze coronacrisis maken we nog meer gebruik van digitale mogelijkheden dan voorheen. En soms kunt u hierbij wel wat hulp gebruiken. De DigiHulplijn is er voor mensen met vragen die graag persoonlijk op weg worden geholpen via telefonisch contact. De hulp richt zich vooral op ouderen, maar iedereen is welkom om te bellen.”

Is de DigiHulplijn wel betrouwbaar?

"Achter de DigiHulplijn zitten getrainde vrijwilligers van erkende organisaties. SeniorWeb, het Nationaal Ouderenfonds en bibliotheken helpen al jaren mensen met digitale vragen. Het telefoonnummer is in beheer van het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. U bent niet verplicht persoonlijke informatie af te geven en er zijn geen kosten verbonden aan het telefoongesprek.”

Waar kan ik terecht?

“De DigiHulplijn is op maandag t/m vrijdag van 09:00-17:00 uur bereikbaar via 0800-1508.”